Glinka Biała - Archipelag piękna

Witajcie,
Jakiś czas temu dostałam od Archipelagu piękna jeden kosmetyk do przetestowania, a jest to Ta oto Glika Biała do twarzy i ciała:
Jest to taki oto biały proszek:

Kilka słów od producenta:
Glinka biała (kaolin) - zwana także porcelanową albo chińską. Dzięki dużej zawartości krzemianu glinu (ściąga, zabliźnia), licznych mikroelementów, takich jak krzem, wapń, magnez, żelazo, potas oraz sód i soli mineralnych znajduje wiele zastosowań w kosmetyce. Jest wykorzystywana do pielęgnacji skóry suchej i delikatnej. Kaolin łagodnie oczyszcza i odżywia skórę, a jednocześnie działa odświeżająco. Likwiduje martwe komórki i stymuluje regenerację tkanek.

ZASTOSOWANIE:
maseczki na twarz
okłady na ciało o działaniu antycellulitowym
kąpiele
mycie zębów
mycie włosów
stosowanie przy bólach gardła, zapaleniach migdałów
pomoc w walce z grzybicą



Glinka ma dużo zastosowań oto niektóre z nich, o jakich pisze producent:
"Maseczki na twarz

10g (ok. 3 łyżeczek proszku) rozrobić z wodą mineralną lub źródlaną (ok. 4 łyżeczek wody) aż do uzyskania gładkiej pasty. Nałożyć grubą warstwę na twarz,
pozostawić na 10-15 minut. Nie doprowadzać do wyschnięcia (zaleca się nałożenie grubej warstwy lub delikatne zraszanie wodą różaną). Stosować raz w tygodniu lub rzadziej.

Okłady/ działanie antycellulitowe
Przygotować masę glinkową: kaolin wsypać do ceramicznego, szklanego naczynia, zalać świeżą ( najlepiej mineralną) wodą tak, aby pokrywała ona glinkę całkowicie. Po chwili masę wymieszać drewnianą łopatką ( nie może być metalowa ). Masa powinna być jednolita , bez grudek i mieć dość gęstą, kremową konsystencję. Nałożyć na ciało, zawinąć bandażem wilgotnym elastycznym . Po 30 min zmyć ciało pod prysznicem.

Kąpiele
Do wanny wsypać 100-200 g proszku, zalać ciepłą wodą. Kąpiel powinna trwać ok.15-20 min. Działa relaksująco i odprężająco. Kąpiel można stosować przy przeziębieniach.

Mycie zębów
Zanurzyć mokrą szczoteczkę w proszku. Myć zęby i dziąsła tak jak zwykłą pastą. Glinka skutecznie usuwa kamień nazębny, zapobiega krwawieniu dziąseł. Ma właściwości wybielające i bakteriobójcze. Niweluje nieprzyjemny zapach z ust.

Mycie włosów
Zmieszać glinkę z wodą do uzyskania konsystencji pasty. Taka pastę nanieść na włosy i głowę i dobrze wymasować. Poczekać kilka minut i spłukać. Pielęgnacja włosów glinką zmniejsza ich łamliwość i wypadanie. Poprawia ukrwienie skóry, działa przeciwłupieżowo.

Stosowanie doustnie
Przy bólach gardła, zapaleniu migdałów czy anginie można robić płukanie gardła wodą lub herbatą z rozpuszczoną glinką. Łyżeczkę glinki rozpuszcza się w szklance ciepłej wody lub herbaty szałwiowej.

Grzybica stóp
Do miski wsypać 30 g glinki, wlać 2 litry przegotowanej wody o temperaturze pokojowej. Pozostawić na 2 godziny w pobliżu źródła ciepła. Moczyć nogi w roztworze 20-30 min. lub nanieść na stopy maskę z zielonej glinki zostawić do wyschnięcia na 20-30 minut, następnie zmyć.

Przy przyrządzaniu maseczek z glinką bardzo ważne jest by nie używać żadnych metalowych przedmiotów (łyżek, kubków itp.)"

Ja swoja glinkę używałam narazie tylko w postaci maseczki na twarz, oto etapy mojej pracy :)

Ja glinkę na twarzy trzymałam przez 15 min. Nalezało pilnowac aby glinka nie zasychała, dlatego w pobliży miałam wodę różaną w atomizerze i się psikałam :)
Po zmyciu maseczki, twarz faktycznie jakby była oczyszczona.
Ale dla mnie  glinka jest bardzo kłopotliwa, strasznie się pyli, bardzo szybko zasycha na twarzy i to powoduje dodatkowe pylenie. Ciężko mi było również uzyskac porządaną konsystencję....
Nie wiem czy drugi raz bym ja użyła w postaci maseczki..Następnym razem spróbuje jej użyć na włsoy. Dlatego napewno jej nie skreślam całkowicie...
Jak za cenę 9,90 zł uważam że można jej wypróbowac, szczególnie że ma wszechstronne działanie. A Wy jej używałyście?
Jakie jest wasze doświadczenie?

52 komentarze:

  1. Ja mam od nich masło, ale jeszcze nie testowałam.
    Obserwuję i zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem efektu na włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie miałam z nią do czynienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam jeszcze, ale może kiedyś wypróbuję :) Ciekawe czy faktycznie działa na cellulit :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zamówiłam 90g za 9zł :) Chcę stosowac jako masę do twarzy i jako dodatek do szamponu :)
    W przypadku glinek zawsze zmieniam proporcje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzis soie wlasnie zrobilam tylko z innej firmy - bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może wypróbuje ;)
    Za taką cenę myślę, że warto sprawdzić na sobie jej działanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kosmetyki Archipelagu Piekna coraz bardziej mnie kusza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ładnie ci z glinką na twarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze nakładam na usta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a próbowałaś myć zęby ;) ? zamówiłam ją sobie i jestem Ci ciekawa czy rzeczywiście wybiela :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie próbowałam ale zachęcający post,zęby wybiela?? a to ciekawe... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie miałam styczności z takim produktem i wydaje mi się, że to zastosowanie aż do tylu zabiegów wcale nie musi dobrze świadczyc o produkcie bo nie bez powodu mówi się, że jak do wszystkiego to...do niczego ;)

    a paróweczki naprawdę polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęciłaś mnie do tych parówek :)

      Usuń
  14. nigdy nie słyszałam o myciu zębów glinką ;o

    OdpowiedzUsuń
  15. Brzmi ciekawie, podoba mi się to, że ma wiele zastosowań ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. chetnie bym wyprobowala te wszytskie zastosowania :D

    OdpowiedzUsuń
  17. glinki używały gejsze by uzyskać ten swój słynny biały puder na twarz ;) Oczywiście było w tym jeszcze masę innych składników, ale to był jeden z nich - dlatego z reguły nigdy nie miewały problemów skórnych typu zaskórniki czy pryszcze.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. nie wiedziałam, że białą glinką można myć zęby-szok:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa jestem jakie będą efekty po uzyciu jej na włosy.

    OdpowiedzUsuń
  20. jest super!!!:)
    świetne zdjęcia:*:**:
    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    pozdrawiam i zapraszam do mnie:*:**:*

    OdpowiedzUsuń
  21. Glinka do mycia zębów? hmmmm raczej podziękuje :P

    OdpowiedzUsuń
  22. faktycznie biała glinka szybko zastyga na twarzy

    OdpowiedzUsuń
  23. nie miaąłm jeszcze tego typu kosmetyków i nie wiem czy do wrazliwej cery byłaby wskazana :)

    OdpowiedzUsuń
  24. UUU fajnie sie zapowiada moze wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedy robiłam kurs kosmetyczny to tez uczyłysmy sie na kaolinie, pamietam że sporo zabawy było z nakładaniem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie najgorsze jest to bawienie się z nią

      Usuń
  26. aha, i osobiscie nie pamietam żeby były jakies spektakularne efekty, tak jak napisałam, buzia oczyszczona, ale można uzyskac to przy pomocy prostszych w obsłudze masek:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ślicznie wyglądasz! :P hehehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehehe, nieprawdaż?...Taki mój nowy trend na gejsze :) hehe

      Usuń
  28. Mam gdzieś glinkę, ale jakoś nie mogę się zabrać, by zrobić sobie maseczkę. :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba mie cierpliwość do robienia maseczej z tej glinki :)

      Usuń
  29. Super,że trafiłam na recenzję białej glinki bo będą ją zamawiać, Biała i różową. Ciekawe jakie u mnie będą efekty oby dobre !
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://cherrylassie.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że przynajmniej Tobie się spodoba ta forma kosmetyczna, bo jak dla mnie to troche za dużo bawienia się ;)

      Usuń
  30. Napisałam tak, bo po co od razu skan ? Ja sie NIE bawie w dorosłą, jak wygrywam kosmetyki takie, ktorych ja nie będę używać, bo jestem za młoda to oddaje siostrze lub mamie. I jeszcze raz powtarzam , że NIE (!) bawię się w dorosłą , bo wcale nią nie jestem ! A co do skanu to przecież wystarczy zgoda rodzica, ale ja moge sie spytac, nie będę robic żadnych skanów, bo szkoda mi papieru i tuszu ! Żegnam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój wybór, ale nie jest to grzeczne ani miłe wyśmiewanie się z kogoś czy czegoś, Pozdrawiam

      Usuń
  31. Szkoda,że tak szybko zasycha na twarzy,ale widzę,że ma mnóstwo innych zastosowań ;))

    OdpowiedzUsuń
  32. dlaczego ja nadal nmie mam żadnej glinki? wstyd =p

    OdpowiedzUsuń
  33. alez mnóstwo zastosowań ma ta glinka ;) ciekawy kosmetyk ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. najbardziej zaskoczylo mnie jej zastosowanie do wybielania zebow choc widze ty wybralas to bardziej przyziemne:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Używałam kiedyś glinki białej,ale z innej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  36. Białej jeszcze nie miałam, ale glinki uważam za genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzięki kochana za komentarz ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. jeszcze białej glinki nie używałam, zawsze miałam zieloną :) ale na tą też się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz